A Dunaújvárosi Egyetem Hallgatói Sikerességet Támogató, azaz röviden HASIT programja egyedülálló a magyar felsőoktatásban. A program lényege, hogy egy komplex rendszert működtetve megoldást ad a hallgatói lemorzsolódás problémájának kezelésére, és támogatja a hallgatók sikerességét. A rendszer szerves részét képezi a szakmentori program, és az AVATAR rendszer is.
A HASIT-nak köszönhetően a DUE-n 10%-alá sikerült csökkent a hallgatói lemorzsolódást, mely országos szinten is kiemelkedő eredmény. A Dunaújvárosi Egyetem már évekkel ezelőtt a hallgatói sikerességet állította középpontba. Ennek erősítése érdekében indította el a Hallgatói Sikerességet Támogató (HASIT) projektjét, melynek fő célkitűzése egy új oktatási filozófia meghonosítása volt, amelynek részét képezi a tanulás- és hallgatóközpontú környezet fejlesztése, a hallgatói motiváltság növelése, valamint a hallgatói lemorzsolódás csökkentése is. Az intézmény egyik fő küldetése, hogy életrevaló hallgatókat neveljen, akik megállják a helyüket a munkaerőpiacon, akik felkészültek és bátran meg tudnak felelni a kihívásoknak. De a Dunaújvárosi Egyetem nemcsak tudást ad át, hanem gyakorlatot is, és valami olyat, amit máshol nem feltétlenül kap meg a hallgató: támogatást.
A HASIT program egyik fő eleme a szakmentori rendszer. A szakmentor oktatóknak az a feladata, hogy a hozzájuk rendelt – adott szakon, illetve tagozaton – tanuló hallgatók csoportjait személyesen mentorálják, órarendbe helyezett szakmentori órák, illetve egyéni konzultációk által.
A szakmentori program a tanulmányi-tanulási tanácsadásra összpontosít elsősorban, ahol a szakmentor oktatók segítik a hallgatók zökkenőmentes beilleszkedését az egyetemi életbe, illetve támogatják őket a tanulással és a tanulmányaik folytatásával kapcsolatban felmerülő problémáik megoldásában.
A HASIT program másik fő eleme az AVATAR rendszer. Az AVATAR rendszer egy olyan informatikai alkalmazás, illetve monitoring rendszer, amely a lemorzsolódáshoz vezető mérhető tényezőket indikátorok formájában kezeli, és ezáltal képes a hallgatók eredményeinek, aktivitásának és sikerességének mérésére, a hallgatók tanulmányi előrehaladásának grafikus ábrázolására, és a lemorzsolódás által veszélyeztetett hallgatók azonosítására. A Dunaújvárosi Egyetemen, az intézmény által használt többi tanulmányi-, vagy tanulástámogató rendszerhez hasonlóan, az AVATAR alkalmazásba is minden hallgató a saját (Neptun) azonosítójával léphet be. A rendszerben a hallgatók kiválaszthatják a nekik tetsző AVATAR figurát, valamint saját felületük „arculatát”. A hallgatók AVATAR figurája hétféle állapotot vehet fel, annak a függvényében, hogy a mérhető indikátorok alapján, mennyiben lehet elégedett, vagy aggódó, tanulmányi előrehaladását illetően. A rendszerben a hallgatók nemcsak aktuális félévükkel, illetve határidős feladataikkal kapcsolatban kapnak tájékoztatást, hanem a teljes képzésüket, a mintatantervhez viszonyított haladásukat is nyomon követi az AVATAR program. De a rendszerben nemcsak a hallgatók, hanem oktatóik is megjelennek, saját, hallgatói sikerességet támogató indikátoraik alapján, oktatói AVATAR figuráikkal.
Az eddigi hallgatói és oktatói visszajelzések alapján a Dunaújvárosi Egyetem által kifejlesztett AVATAR rendszer egy innovatív és modern alkalmazás, amely naprakész és hasznos információkat szolgáltat, mind a hallgatók, mind az oktatók számára, sikerességük támogatásának érdekében.